Verktygsboden använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Start / Vanliga frågor

Vanliga frågor

LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?
Ca 1 vecka från det att vi mottagit din beställning.
 
Jag vill ha expressleverans, går det?
Nej, tyvärr har vi ingen möjlighet att skicka med Expressfrakt i dagsläget.
 
Kan jag ändra leveransadressen?
Du kan endast ändra leveransadressen i checkouten, innan du slutför din beställning. För privatpersoner finns det en ruta där det står ”ändra leveransadress” och för företag står det ”ändra” vid leveransadressen.
 
Hur levereras mina varor?
Vi skickar godset med DHL och PostNord. Paket som väger under 20 kg skickas antingen med PostNord eller DHL och paket som väger över 20 kg skickas med DHL. Om du är en privatperson och beställer tyngre varor levererar DHL antingen till en terminal eller till din tomtgräns, detta får du välja när du får en avisering av DHL. DHL kräver underskrift vid leverans. Du eller annan person med giltig legitimation måste vara på plats för att ta emot varorna. Paket som skickats med PostNord hämtas på utlämningsställe.  
 
Vid leverans av större och tyngre gods kan i vissa fall lossningshjälp med truck behövas.
DHL levererar varorna dagtid 08:00-16:00 Måndag-fredag.
 
Kan jag spåra mitt paket?
Ja det kan du göra. När dina varor har lämnat vårt lager får du en spårningslänk via mail, där kan du enkelt spåra ditt paket och se var det befinner sig.
 
Vad har ni för fraktkostnader?
Små paket 100 kr, större paket eller styckegods 250 kr och skrymmande gods t.ex. pelarlyftar och garageinredningsmoduler 1500 kr. Samtliga priser är inkl. moms och gäller per order.
 
För att ta reda på frakten för varan du kikar på kan du lägg den i varukorgen, där visas frakten. 
 
Har ni någon gräns för att skicka varorna fraktfritt?
Nej, vi har ingen gräns för att få varorna fraktfritt.
 
Vad händer om jag inte tar emot/hämtar min beställning?
Om ditt paket är skickat med Postnord ligger paketet kvar 14 dagar på utlämningsstället, sedan går paketet i retur till oss.
Om ditt paket är skickat med DHL ligger paketet kvar i 10 dagar på terminalen, sedan går paketet i retur till oss. 


RETUR/REKLAMATION/BYTE
 
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Om du vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackningen i oförändrat skick tillsammans med retursedeln. Specialbeställningar och metervaror återköps inte.
När vi mottagit din retur på lagret och registrerat den återbetalar vi dig på samma sätt som du betalade.

Returer skickas till Verktygsboden AB, Solängsvägen 14, 513 70 BORGSTENA
 
Vid retur av större varor var vänlig kontakta kundtjänst på telefon 033-202650 eller mail info@verktygsboden.se

Har du mot förmodan inte kvar din retursedel kan du ladda ner en PDF för utskrift här.
 
Om du har möjlighet går det även bra att returnera din vara i vår butik som ligger i Borås. Ta bara med varan och din faktura eller följesedel så hjälper personalen dig i kassan. 
 
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Vid reklamation kontaktar du kundtjänst på telefon 033-202650 eller mail info@verktygsboden.se. Se till så att du har ditt ordernummer tillgängligt. 

Jag saknar en produkt i mitt paket, vad gör jag?
Kontakta kundtjänst på telefon 033-202650 eller mail info@verktygsboden.se. Se till så att du har ditt ordernummer tillgängligt.

Jag har fått en transportskada, hur går jag tillväga?
Du måste alltid anmäla skadan till chauffören eller hos ombudet först. Sedan kontaktar du oss inom 3 arbetsdagar på telefon 033-202650 eller mail info@verktygsboden.se. Se till så att du har ditt ordernummer tillgängligt.
 
Jag vill byta en vara, hur gör jag?
Om du vill byta en vara returnerar du varan du till oss och står för fraktkostanden själv. Den nya varan du vill byta till beställer du själv på vår hemsida.

När får jag tillbaka pengarna för en returnerad vara?
Vi återbetalar pengarna för din retur så snart som möjligt, senast 14 arbetsdagar från det att vi mottagit returen.

Har ni mottagit min retur?
Vi försöker vara så snabba som möjligt men det kan dröja upp till 2 veckor innan vi hunnit behandla din retur.

BETALNING

Vilka betalsätt erbjuder Verktygsboden?
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi betalning med Collector Checkout. Collector Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan.

Jag har inte fått någon faktura?
Fakturan skickas till den mailadress du angivet vid köp när din order skickas från oss. Glöm inte kolla skräpposten. Har du inte fått någon faktura kan du enkelt gå in på Collector banks hemsida och logga in på Mina sidor. Du kan också ladda ner Collector banks app på Google play eller App store, där ser du alla dina fakturor. 

Om jag väljer faktura i checkouten, när skickas fakturan till mig?
Fakturan skickas när dina varor lämnar vårt lager. Avsändaren är Collector bank invoice@collector.se.  

Jag har frågor om en faktura, var vänder jag mig?
Vid fakturafrågor kontaktar du Collector bank på 010-161 01 00.

Jag kan ej välja betalalternativet faktura eller delbetalning i checkouten, vad gör jag?
Du har av någon anledning inte beviljats kredit. Välj kort- eller direktbetalning eller kontakta Collector bank på 010-161 01 00 för mer information.


BESTÄLLNING
 
Hur vet jag om min beställning gått igenom?
När du lagt din order skickas en orderbekräftelse till den mail du angivit vid beställning. Avsändare är Verktygsboden Order order@verktygsboden.se. Kolla din skräpkorg om du inte hittar den i inkorgen.
 
Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse efter du genomfört ditt köp, om du inte fått någon orderbekräftelse kika gärna i skräpposten. Skulle du mot förmodan inte ha fått någon orderbekräftelse kontakta oss på mail, info@verktygsboden.se.
 
Hur länge har jag öppet köp?
Du har 30 dagars öppet köp från det att du tagit emot dina varor.
 
Hur fungerar det om jag bokar en produkt?
När du bokar en produkt skickar vi den så fort den finns i lager. Har du beställt fler produkter på samma order skickas allt samtidigt. Det vill säga när den bokningsbara produkten finns i lager. Faktura för köpet får du när varorna skickats från oss.
 
Jag har lagt en beställning men jag glömde beställa en produkt, hur går jag tillväga?
Om du vill lägga till en produkt på en befintlig beställning kontaktar du oss på telefon 033-202650 eller mail info@verktygsboden.se. Ha ditt ordernummer tillgänglig.
Du kan endast lägga till en produkt om du valt faktura, delbetalning eller kontobetalning i checkouten, och så länge din order INTE är under plockning på vårt lager. 
 
Du kan INTE lägga till en produkt om du betalat med kort eller direktbetalning/bankbetalning.