✅ Fri frakt över 800 kr på mindre paket ✅ Personlig service✅ Egen verkstad
Search-icon

Default

Beställning 

Verktygsboden.se säljer endast till kunder inom Sverige. Verktygsboden.se only sells to customers in Sweden.

I samband med din beställning registrerar Verktygsboden Erfilux AB dina uppgifter i ett kundregister. Läs mer i vår integritetspolicy. Om du vill ändra dina adressuppgifter eller bli borttagen ur registret går det bra att skriva/maila till oss.


Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.


Betalsätt, privatpersoner

Walley Checkout

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.


Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.


Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.


my.walley.se kan du se och betala dina fakturor från Walley.


Allmänna villkor för faktura och kontokredit: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf


Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_SE.pdf


Vi använder oss av säkerhetslösningen 3D-Secure för säkrare kortbetalningar.


Betalsätt, företag

Walley Checkout

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning eller faktura (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.


Faktura innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.


Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.


Allmänna villkor för faktura: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_B2B_SE.pdf


Fraktkostnad

Små paket 100 kr, större paket eller styckegods 250 kr och skrymmande gods t.ex. pelarlyftar och garageinredningsmoduler 1500 kr. Samtliga priser är inkl. moms och gäller per order.


Leverans

Leverans sker inom ca en vecka från det att vi fått din beställning. Vid eventuell slutförsäljning av en vara kontaktar vi dig via telefon eller email.


Om du förbokar en vara som inte finns i lager så skickas varan så fort den inkommer i lager. Beräknat datum för leverans till oss står ovanför bokningsknappen. Om du beställer andra varor samtidigt så skickas de så fort den förbokade varan inkommer. Om du vill ha de andra varorna tidigare så måste du lägga dem på två olika beställningar.


När vi har plockat din beställning och bokat den för upphämtning får du ett leveransbesked till din mailbox med ett sändningsnummer. Med hjälp av sändningsnumret kan du enkelt spåra din leverans. Leveransadress går inte att ändra i efterhand, detta måste göras i samband med köpet och måste identifieras med Mobilt BankID på hemsidan. Var därför noga med att ange rätt leveransadress när du beställer och kontrollera en extra gång.


Vi skickar godset med DHL och Postnord. Vid beställning av varor över 20 kg gäller alltid hemleverans med DHL dagtid. Observera att du måste vara på plats för att ta emot godset. DHL kommer att avisera dig via sms, som innehåller en länk för bokning av leveransdag och tid. DHL kräver legitimationskontroll och underskrift. Om du inte har möjlighet att vara hemma kan du istället hämta varan på närmsta DHL-terminal, vilken terminal som gäller för dig står i sms:et, då kan du även välja egen avhämtning som alternativ. Vid leverans av större och tyngre gods kan i vissa fall lossningshjälp med truck behövas. För de varor som kräver truckhjälp finns informationen på produkten. DHL levererar varorna dagtid 08:00-16:00 måndag till fredag.


Vid pallgods kommer du som privatperson att bli aviserad av DHL om utleverans och avtalar själv en tid, 08:00-16:00 måndag-fredag. Företagskunder blir inte aviserade. Om du inte är anträffbar på den aviserade tiden debiteras du för de kostnader som kan uppstå för en så kallad bomkörning.


För pallgods gäller transport fram till din tomtgräns på körbar väg. Om du bor i ett flerfamiljshus/lägenhet levereras varorna till porten. Om det finns leveranshinder t ex en vägbom eller låst grind levereras varan så långt fram det finns körbar väg.


Paket som skickas med Postnord hämtas hos ditt ombud. Du får en SMS-avisering och du behöver legitimera dig när du hämtar ditt paket. Ditt paket ligger kvar i 7 dagar innan det skickas i retur till oss. För ej utlösta paket tar vi ut avgift på den ursprungliga fraktkostnaden. Om du har valt att betala med Collector kommer det beloppet att finnas kvar på din faktura.


Outlösta paket / ej hämtade varor

Om du ej hämtat ut ditt paket eller ångrar ditt köp efter att varan har lämnat vårt lager står du för fraktkostnaden som du betalade vid beställning.


Ångerrätt (gäller ej företag)

Du har som postorderkund ångerrätt i 30 dagar från inköpsdatumet. Om du inte är nöjd med en vara skickar du tillbaka den och betalar för returfrakten. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackningen i rengjort och oförändrat skick tillsammans med retursedel och faktura. Specialbeställningar och metervaror återköps inte. Packa varan väl, eventuella transportskador till Verktygsboden står du själv för. Verktygsboden löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav. Återbetalning av varans pris och fraktkostnad sker inom 14 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att avtalet hävts. Vid delretur förbehåller vi oss rätten att endast återbetala varans pris eftersom fraktkostnaden är samma oavsett antal och vikt.


Returadress

Verktygsboden Erfilux AB, Solängsvägen 14, 513 70 Borgstena


Kontaktuppgifter till oss

Mailadress: info@verktygsboden.se

Kundtjänst: 033-202650


Blanketter i PDF-format för nedladdning och utskrift

Ångerblankett

Retursedel


Transportskador

Om varan har transportskadats ska du anmäla detta direkt till chauffören eller senast efter 3 dagar till fraktbolaget som gör en skadeanmälan. Fyll i och skicka med retursedeln som vi bifogar med leveransen. Verktygsboden står för fraktkostnaden av ersättningsvaran. Vid felleverans står Verktygsboden för eventuell extra fraktkostnad.


Garanti

Vi lämnar 2 års garanti vid fabrikations eller materialfel från det ursprungliga inköpsdatumet. Spara alltid din faktura som gäller som garantisedel. Varan ska inte ha utsatts för onormal användning eller vanvård och garantin omfattar inte slitagedelar och förbrukningsvaror. Garantin gäller inte om felet beror på en olyckshändelse efter att du fått varan eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Verktygsboden förbehåller sig rätten att reparera varan eller byta ut den. Garantin påverkar inte dina rättigheter enligt konsumentköplagen.


Reklamation

Enligt konsumentköplagen har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt från inköpsdatum. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd.


Om du upptäcker att din vara är felaktig ska du meddela Verktygsboden Erfilux AB detta inom skälig tid från att du upptäckt felet. Våra fullständiga kontaktuppgifter finner du i slutet av dessa allmänna villkor. Om du lämnat meddelande om felet till oss inom två månader från att du upptäckte felet anses din reklamation alltid lämnad inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom 3 år och 2 månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. 


Vid godkänd reklamation står vi för kostnaden av returfrakten. På retursedeln som vi skickar med i paketet med varorna finns anvisningar om hur du ska ta kontakt med oss för att få returfraktsedlar.


Vänligen återsänd varan till följande adress:

Verktygsboden Erfilux AB, Solängsvägen 14, 513 70 Borgstena


Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller EU-kommisionens onlineplattform - European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR) för alternativ tvistlösning.


ARN: https://www.arn.se


Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm


EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


Kontaktuppgifter till oss

Mailadress: info@verktygsboden.se

Kundtjänst: 033-202650